maanantai 19. tammikuuta 2015

Punaista pölyä.

Mitä muutakaan voi odottaa jos hioo neuvostoliittolaista tuotetta...

Räjäytin sivuvaunun kaukalon ja rungon erilleen. Pesin kummatkin painepesurin rotosuuttimella ja kuumalla vedellä (+60 asteisella). Molemmissa oli maali yllättävän lujassa, koska kummastakaan ei irronnut oikeastaan mitään.



Löysin hyllystä yhden vähän käytetyn maalipoistolaikan ja pakkohan sitä oli kokeilla tuohon kaukaloon. Lopputuloksena oli paljon punaista pölyä ja paljasta peltiä.


Laikka kului loppuun, joten jouduin lopettamaan hieman kesken...
Askartelin joutessani jotain muuta ja kääräisin Bemarin johdot kaapelisuojaan. En tiedä jäävätkö nuo tuohon vai keksinkö tilalle jotain muuta, aika näyttää.

Kuvien ulkopuolelta kerrotakoon, että tankki kaipasi vielä pakkelia ja sitä se myös sai. Ehdin myös hioa uudet paklaukset eilen, eli maalausta odotellessa.



Sivuvaunun runko alkaa olla riisuttuna kaikesta turhasta. Hankintalistalla on uudet puslat tukivarteen ja uudet kumityynyt kaukalon kiinnitykseen. Lisäksi olen etsinyt K100:sen etuvannetta tuon Ukrainalaisen pinnavanteen tilalle. Vanteen asentaminen vaatii todennäköisesti uuden akselin teettämistä, mutta toisaalta mahdollistaisi levyjarrun asentamisen vaunuun. Kaikki pultit ja mutterit ovat toistaiseksi auenneet siististi pienellä määrällä uskonvahvistajaa (WD-40).

Bemarin puolen kiinnityspisteiden paikat ovat selvillä. Tuo runko kaipaa hieman modausta niiltä osin. Tarkoitus olisi saada tuosta vaunusta "pika"kiinnitteinen, ilman kovin rumia lisäosia itse moottoripyörässä.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti