perjantai 13. maaliskuuta 2015

Caponordin keväthuolto osa 2.

Caponordin keväthuolto jatkuu. Vuosi sitten vaihdetun mittariston kytkennät pitäisi tehdä nyt kunnolla, viimeksi käytin abiko-liittimiä koska oli hieman epävarmaa mikä kaikki toimisi alkuperäisillä antureilla, ja mitkä pitäisi uusia. Nyt tuo asia on selvinnyt ja on tullut aika poistaa abikot ja tinata liitokset.

Vanhat liitokset.

Uudet liitokset.

Venttiilien tarkastus/säätö pitäisi tehdä Caponordille 15 tkm/2 vuoden välein. Edellisestä kerrasta on kulunut nyt kaksi vuotta, mutta kilometrejä on tainnut tulla hieman enemmän kuin 15 tuhatta...
Operaatio oli ihan yhtä ärsyttävä kuin muistinkin, paljon purkamista ja ahtaita paikkoja. Ajetut soratiet näkyvät aika hyvin seuraavassa kuvassa, tankin alla ja moottorin päällä on paksu kerros pölyä.
Melkein kaikki irrotettuna.
Tällä kertaa venttiileissä ei ollut säädettävää, mutta lievää kiristymistä oli havaittavissa imupuolella edelliseen tarkistukseen verrattuna (ehkä). Luultavasti seuraavalla kerralla imupuolta joutuu säätämään.

Taaemman sylinterin venttiilikoneisto.

Ketju ja ohjurit ovat hyvässä kunnossa.


Miksi kaikki jumissa olevat pultit ovat aina sellaisessa paikassa mihin ei mikään työkalu sovi?
Kuusiokoloavain tietysti nuljasi tuon kannan... Onneksi sain pienellä purkamisella Dremelin sopimaan tuonne väliin ja pystyin koneistamaan uran talttapäiselle meisselille.
Pieni purkaminen tarkoitti syylärin irroittamista, eli tuleepa nyt sitten jäähdytysnesteetkin vaihdettua.

Kiukutteleva pultti...

Etummainen sylinteri on ärsyttävässä kolossa. Kaikki on onneksi kunnossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti