maanantai 16. maaliskuuta 2015

Caponordin keväthuolto osa 3.

Huolto jatkuu. Imukurkut ovat aikojen saatossa alkaneet halkeilla, enkä nyt jaksa odottaa kolmea viikkoa, että saisin uudet. Olen ennenkin korjannut hyvällä menestyksellä samanlaisia osia Sikaflex 221:llä, eli sillä mennään.

Puhdistettu ja halkeillut.

Vasemmalla hiottu, oikella alkuperäinen.

Sikaflexillä käsiteltynä
Caponordit ovat tunnettuja siitä että tankin alla oleva ruskea liitin kuumenee ja lopulta polttaa koko pyörän. Tuo ruskea liitin on staattorin ja regulaattorin välissä. Oikeasti niitä on kaksi, toinen on tankin alla ja toinen sylinterien välissä hieman alempana, minun pyörästäni tuo alempi liitin on poistettu jo aikaisemmin. Nyt saa kyytiä siis tuo toinenkin. Homma menee näin: Johdot poikki, tinaus ja kutistesukka päälle. Kääräisin vielä suojaspiraalin johtojen päälle.

Ruskea liitin.

Ruskea liitin poistettu.
Vaikka en mielestäni ajele paljoakaan sivuteillä, tulee niillä ajeltua kuitenkin sen verran että etutolpat alkavat helposti vuotaa öljyä tiivisteiden likaantuessa. Olen jo jonkin aikaa etsinyt Caponordiin sopivia iskarin suojakumeja. Yllätin itseni ja löysin ne paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Pitäisi ehkä hankkia Seal Doctor, ihan vaan varmuuden vuoksi...


Toinen suojakumi asennettuna.

Poistin pari vuotta sitten ilmansuodattimen kotelosta imukärsän, se jätti imuilman lämpömittarin huonoon paikkaan. Löysin sille uuden hieman paremman paikan. Täytyy kokeilla oliko tuolla mitään vaikutusta...


K&N Pestynä ja öljyttynä.

Anturi uudessa paikassaan. Vanha paikka on kymmenen senttiä edempänä.

Pesin vielä moottorin joka puolelta ja voitelin kaikki sähköliittimet suojasprayllä.

Pesty.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti